Saturday 19 August 2017

Lerrejs, tjejcykling och MR-undersökning

av Malin Tindberg

I helgen som gick var det dags för fjärde deltävlingen i danska SRAM-liga och det utlovades mycket "mudder". ;-) Är man som jag skolad i den engelska mtb-sporten då har man lärt sig vad lera är! Och är det lerigt brukar det alltid vara till min fördel.

Min första 24-timmars tävling Sleepless in the Saddle 2008

Hursomhelst så är mitt knä fortfarande rejält svullet och går inte att böja tillräckligt för att kunna trampa ett varv på hojen, så mina möjligheter att delta var lika med noll. Det var ju i de här två sista deltävlingarna där allt skulle knytas ihop. Jag skulle förhoppningsvis ha hittat form så pass att jag skulle kunna vara med och fajtas upp mot mitten av startfältet, i synnerhet i ett lerrejs, men det får jag nu aldrig veta om jag skulle ha lyckats med. Får heller inte reda på om jag hade uppnått målet med en femteplats i totala cupen. Det är lite lustigt att det är sånna här saker som man tycker är tråkigt, snarare än att man oroar sig för ev. men för resten av livet. Får nu istället glädjas åt Warrens framgångar då han i och med seger i helgens rejs också lyckats överta totalledningen i cupen. <3

Succé för tjejcyklingen på Regnbågsbanan

Äntligen fick vi då ihop det som vi pratat om så länge - en organiserad cykelrunda för bara tjejer. Och vilken succé det blev med hela 18 stycken tappra deltagare. Vissa var där för att förbättra sin teknik, några för att lära känna liksinnade och andra för att tjuvträna på banan innan X-cupdeltävlingen går av stapeln nästa helg. Syftet med eventet hade vi inte riktigt styrt upp, mer än att vi ville samla ett gäng goa tjejer och ha kul, men inför kommande tillfällen kanske vi kommer styra upp det mer med tema och vi tar gärna emot önskemål om vad och var ni vill träna. :-D

Det härliga gänget (med undantag för några eftersläntare)

Hängmatta i knät

Vid mitt senaste besök hos sjukgymnasten i måndags hade svullnaden gått ner så pass att hon nu vågade sig på att göra lite tester på knät. Det hon hittade var kanske inte så positivt. Hon kallade in sin kollega och de var båda ganska övertygade om att jag har en (som de kallade det) hängmatta, så jag blev därför tillbakaskickad till ortoped för vidare utredning av ev. PCL-skada (bakre korsbandet). Lyckades få en tid hos ortopeden i onsdags, och även om han inte var lika övertygad om att det var en PCL-skada, i alla fall inte en grad 3 (att det gått av), så misstänker även han att det är mer än bara muskelfiber, så det blev en "akut" remiss till MR-undersökning. Denna undersökning gjordes i torsdags, så nu är det bara att invänta resultaten. Håll alla fingrar och tår att rehab-tiden är kort, oavsett vad det är.

Knät ser fortfarande ganska onormalt ut, idag 4v efter kraschen :-(

No comments:

Post a Comment